buat duit/income

Jumaat, 20 Julai 2012

POLITIK HERET RAKYAT

POLITIK JANGAN HERET RAKYAT
Politi! Politik! Politik!! Inalah yang yang hangat diperktakan sekarang lebih-lebih lagi dengan PRU ke-13 yang tidak lama lagi.Para pemimpin politik sedang berkerja keras bagi memastikan setiap agenda yang dibawa oleh parti masing-masing menepati cita rasa pengundi setiap yang dilakukan amatlah dialu-alukan oleh rakyat diNegara ini lebih-lebih lagi agenda yang boleh membantu rakyat dalam kehidupan seharian.
Para pemimpin parti telah siap sedia dengan strategi masing-masing agar dapat melumpuhkan pihak lawan mereka ia dibuat dari pelbagai aspek sama ada media cetak,hiburan,television,ceramah- ceramah politik,manisfesto-manisfesto yang dilancarkan ,serangan peribadi terhadap individu,dan pelbagai cara lagi yang digunakan bagi menarik minat pengundi.
Ianya memang tidak dapat dinafikan lagi lebih-lebih lagi mandat lima tahun hampir genap dan rakyat sekali lagi diberi kuasa memilih!manakah pemimpin politik yang dianggap dapat membela dan terbaik bagi mereka.Oleh sebab yang sedemikanlah berlakunya stategi-stategi yang boleh mengheret rakyat masuk keagenda mereka yang mane mengheret rakyat kedalam satu lubuk puaka dan lembah maut.
Seperti yang kita sedia maklum para pemimpin politik yang sedia ada secara tidak lansung telah mengheret rakyat berada disituasi yang menyusahkan dan membelengu kehidupan harian yang harmoni .sepatutnya stRategi serta  isu-isu mereka tidak sepatutnya mengheret rakyat.Seperti contoh isu air di Selangor,isu NFC,isu air di Kelantan,Rasuah sana sini,video sex yang telah banyak mengemparkan rakyat,isu Kapal selam,isu FGV,isu Pergaduhan dalam Parlimen ini semua sedikit sebanyak telah mengheret rakyat kelembah yang dalam dan gelap.Sepatutnya isu-isu tersebut tidak perlu timbul dan tidak perlu dipolitikkan kerana di Negara ini telah ada pihak yang diberi kuasa menyiasat kes-kes tersebut dan tidak perlu heret rakyat bagi menentukan sapa yang salah dan sapa yang benar.Pihak berkuasa di Negara ini yang sememangnya berintergriti tinggi yang mana boleh memainkan peranan dengan lebih tulus .Mengapa perlu mengheret rakyat?sedarlah wahai para Pemimpin POlitik sekalian Dunia sekarang ramai yang sudah cerdik pandai bukan seperti 15-20 tahun dahulu yang mane ape yang diperkata oleh para pemimpin diiakan oleh rakyat.Golongan muda sekarang lebih celik akan hal-hal yang berlaku .
Wahai para pemimpin tidak kira kamu dipihak pembangkang mahupun kerajaan sedarlah profesionalah dengan politik sekarang rakyat tahu menilai yang baik dan yang buruk ,kamu jalankan kerja kamu dengan sebaik mungkin dan kami yang menilaikan nya .Setiap masalah rakyat kamu yang perlu selesaikan dan kami cukup waktu dan mase nya kami akan menilai-by Pemuas Nafsu

LAGI TENTENG RAKYAT:>

Tiada ulasan:

Catat Ulasan